اصول تدوین فیلم و سریال (برای دومین بار)

access_time7 ساعت و 30 دقیقه remove_red_eye9 ثبت نام

در صورتی که قبلا در این دوره ثبت نام کرده اید، بر روی دکمه زیر کلیک کنید:
ثبت نام در دوره بدون تخفیف
فعال تا پایان برگزاری دوره
ظرفیت باقیمانده : 11 نفر

توضیحات تکمیلی دوره

تدوین فیلم (انگلیسی: Film editing‎) مهمترین مرحله از مراحل آخر فیلم‌سازی است که در بخش پس‌تولید فیلم انجام می‌شود و طی آن از انتخاب و پیوند نماهای موجود در فیلم خام و تبدیل آن‌ها به سکانس برای رسیدن به فیلم نهایی بهره گرفته می‌شود. در دنیای فیلم «تدوین» همان نقش ذهن را در واقعیت به عهده دارد. بدین معنی که آنچه پنهان است، آشکار می‌کند و آنچه آشکار است اما نیازی به دیدن آن نیست، پنهان؛ یعنی انتخابِ بهترین تصویر برای دیدن. شما پس از گذروندن این دوره با مراحله مختلف تدوین یک فیلم سینمایی یا سریال از لحظه مطالعه فیلمنامه و قرارداد و صحبت های اولیه با کارگردان و دریافت صدا و تصویر بعد از فیلمبرداری تا تدوین نهایی فیلم به شکل اصولی آشنا خواهید شد. این دوره برای تمامی دانشجویان رشته فیلمسازی و کارگردانی و تدوین و علاقه مندان به این رشته بسیار مناسبه.

 

سرفصل های أصول تدوین فیلم و سریال و انتقال تجربه شخصی خودم:

۱-بررسی جذاب داستانٍ چگونه به وجود آمدنٍ نیاز به تدوین در سینما. تاریخ اجمالی سیر تکامل تدوین به شکل امروزی. تعریفی ازهنر تدوین  فیلم. معرفی تدوینگر و نقش او در یک پروژه فیلم یا سریال. ارتباط و هماهنگی با کارگردان و فیلمنامه نویس و چگونگی عقد قرار داد حرفه ای.

۲-آشنایی با اصطلاحات پایه ای سینما از جمله أنواع قاب ها / اندازه نماها / حرکت های مختلف دوربین / مفاهیم نما یا پلان- صحنه- سکانس. آشنایی عملی و کاربردی با أنواع متریال ها برای شروع به کار. مدیریت و دسته بندی درست فایل های فیلمبرداری شده و صدا. استفاده از انواع چارت های روزانه برای کنترل بهتر پروژه.

۳- بررسی و آشنایی با أنواع فرمت ها و تغییر و تبدیل به فرمت های قابل استفاده در نرم افزار. آماده سازی محیط کار نرم افزار. دسته بندی و مرتب سازی متریال های موجود در نرم افزار. سینک صدا و تصویر. دسته بندی راش ها بر اساس فیلمنامه و برگه های منشی صحنه و آرایش دادن تمام ‍پلانها و برداشت ها. (Assemble) و تهیه دیالوگ کات

۴- اهمیت مطالعه دقیق فیلمنامه یا ایجاد طرحی روایتی از نماهای موجود. نشانه گذاری برداشت ها. و طراحی گفتگو بین شخصیت ها.انتخاب نماها بر اساس بازی مناسب بازیگران، کادربندی و زاویه دوربین در راستای انتقال هرچه بهتر مفهوم سکانس. استفاده موثر از نمای عکس العمل. پشت هم قرار دادن پلانهای انتخابی و رسیدن به چیدمان سریع اولیه از شکل کلی سکانس. (Rough Cut)

۵-تعریف ریتم و تفاوت آن با تمپو. بهبود ریتم صحنه با تدوین دیالوگ ها و استفاده از نمای رفت و برگشتی بیشتر. پاسخ به این پرسش که چگونه اکشن را کات کنیم که بیننده متوجه نشود. روان کردن دیالوگ ها با استفاده از کاتها  Lو J . بررسی چیدمان سکانس و استفاده از برخی تکنیک های تدوینی (Fine Cut) و بررسی چند سکانس با تدوین های متفاوت

تا کنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است.شما اولین نفر باشید.

ارسال دیدگاه

نماد اعتماد الکترونیکی
لینک کوتاه دوره

درباره مدرس
موحد شادرو
موحد شادرو

من موحد شادرو تدوینگر فیلم های سینمایی و سریال، تیزر، نماهنگ(موزیک ویدئو) و طراح تیتراژ هستم