آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

assignmentنرم افزارها و برنامه نویسی

در حال حاضر این دوره برنامه کلاسی ندارد.

«جهت رزرو دوره به پشتیبانی پیام بدهید»
ثبت نام در دوره بدون تخفیف
فعال تا پایان برگزاری دوره
ظرفیت باقیمانده : 100 نفر

توضیحات تکمیلی دوره

آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان ایرانیان سایبر در سه مرحله به صورت ترمیک برگزار می شود. یادگیری کلاس برنامه نویسی کودکان و نوجوانان خیلی مهم است. اولین کلاس کدنویسی کودکان ، آموزش اسکرچ مقدماتی است. برای بیان ویژگی های کلاس آموزش اسکرچ مقدماتی برای کودکان در زیر با ما همراه باشید.

آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

کلاس آموزش برنامه نویسی کودکان اسکرچ در دو ترم مقدماتی و پیشرفته برگزار می شود. بچه ها امروزه با آنلاین شدن زندگی ها بیشتر جذب برنامه نویسی کودکان می شوند. از این رو ایرانیان سایبر به برگزاری کلاس آموزش برنامه نویسی کودکان می پردازد. 

ویژگی های ترم یک برنامه نویسی کودکان : اسکرچ مقدماتی

کلاس اسکرچ در 8 جلسه برگزار می شود. هر هفته یک جلسه برنامه نویسی کودکان برگزار می شود. جهت کاهش فشار کلاس برنامه نویسی بچه ها امکان برگزاری جلسات فعلا به صورت فشرده وجود ندارد.

مدت زمان هر جلسه 60 دقیقه می باشد. با توجه به این که کلاس برنامه نویسی کودکان و نوجوانان تا حد امکان باید سبک باشد، امکان افزایش زمان جلسات کدنویسی بچه ها وجود ندارد.

آموزش برنامه نویسی برای کودکان تعداد دانش اموزان در هر کلاس برنامه نویسی کودکان 5 الی 8 نفر می باشد. لذا حداکثر ظرفیت کلاس اسکرچ مقدماتی 8 نفر می باشد.

گام های آموزش برنامه نویسی کودکان

به صورت خلاصه گام های برنامه نویسی برای بچه ها را خدمتتون عرض میکنیم.

اولین گام : برنامه نویسی اسکرچ برای کودکان

آموزش برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی می باشد. سپس به آموزش  برنامه نویسی اسکرچ پیشرفته میرسیم.

دومین گام : برنامه نویسی اپ اینونتور برای کودکان

آموزش برنامه نویسی اپ اینوتور . این دوره نیز در دو ماه برگزار می شود.

سومین گام : برنامه نویسی پایتون برای کودکان

آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان در سه ماه برگزار می شود. در این کلاس کدنویسی واقعی تدریس می شود.

 

در مورد اهمیت آموزش کدنویسی به بچه ها سر و صدای زیادی وجود دارد، اما آیا این همه چیزی است که تبلیغ می شود؟ دقیقاً مزایای برنامه نویسی برای بچه ها چیست؟ من که چندین سال در صنعت آموزش برنامه نویسی برای کودکان کار کرده ام، فواید آموزش کدنویسی به بچه ها را از نزدیک دیده ام. چه بخواهید دانش آموزان را با کدنویسی آشنا کنید یا برنامه نویسی کودکان فقط به برنامه نویسی کامپیوتری علاقه مند باشید، مقاله زیر به شما کمک می کند تا مجموعه های مختلف مهارت های برنامه نویسی را که دانش آموزان در دوران بلوغ خود توسعه می دهند، روشن کنید.

کلای های برنامه نویسی کودکان

از منظر آموزشی، نتایج کدنویسی که می‌توانید در هنگام یادگیری کدنویسی در کودکان مشاهده کنید، برنامه نویسی کودکان مهارت‌های حل مسئله، خلاقیت، مهارت‌های تفکر الگوریتمی، ترتیبی و محاسباتی است.

به دلیل تفاوت سطح پیشرفت بر اساس سن، مهارت های برنامه نویسی که دانش آموزان کلاس سوم کسب می کنند مانند کلاس هشتم نخواهد بود. شرکت‌هایی مانند منابعی را برای کودکانی که کدنویسی می‌آموزند فراهم می‌کنند، محدوده سنی پیشنهادی را برای محصولات خود تعیین می‌کنند، اما تمایل دارند تا اذعان کنند که دانش‌آموزان جوان‌تر ممکن است مانند دانش‌آموزان دبیرستانی در برنامه درسی پیشرفت نکنند.

 

مزایای برنامه نویسی کودکان 

در حالی که توانایی یادگیری از اشتباهات مهارتی است که از سنین پیش دبستانی مشاهده می شود، برنامه نویسی کودکان خلاقیت عمدتاً در مدرسه ابتدایی رشد می کند. در زیر نمرات و آموزش برنامه نویسی برای کودکان نتایج کدگذاری مربوطه موجود در عرصه آمده است: پیش دبستانی و مهدکودک: از اشتباهات درس بگیرید و مشکلات را حل کنید

کدنویسی به افزایش توانایی کودکان پیش دبستانی و مهدکودک برای یادگیری و بازیابی از شکست های ناشی از اشتباهات کمک می کند. کدگذاری "رایگان" است زیرا کودکان همیشه می توانند حذف کرده و دوباره امتحان کنند.

به لطف ویژگی های بلندخوانی، غیر خوانندگان می توانند برنامه نویسی را به طور جدی یاد بگیرند! این به آن‌ها کمک می‌کند تا مهارت‌های ارزشمند حل مسئله، مانند درک نحوه حرکت دادن یک شی روی صفحه نمایش از میان موانع مختلف را بیاموزند.

دبستان: خلاقیت

 

دانش آموزان دبستانی، به ویژه نوجوانان، دوست دارند با انجام پروژه های خود بدون کمک بزرگسالان مستقل باشند. برنامه نویسی کودکان از طریق سری وبلاگ متوجه این موضوع شدم. تقریباً همه دانش آموزان مورد بررسی 10 ساله هستند. در ابتدا فکر می کردم این یک تصادف است، اما معلمانی که از با دانش آموزان خود استفاده  آموزش برنامه نویسی برای کودکان کرده اند، می گویند که دانش آموزان کلاس چهارم آنها بیشترین هیجان را در مورد این پلت فرم داشتند. چرا؟ زیرا در این سن، دانش‌آموزان بیش از همه می‌خواهند تجربه کنند و خلق کنند.

تفکر الگوریتمی در برنامه نویسی کودکان

از نظر مهارت های ریاضی، برنامه نویسی به دانش آموزان کمک می کند تا تفکر الگوریتمی را بیاموزند، یا به عبارت دیگر، استراتژی بسازند که کدام فرمول ها را می توان در موارد دیگر به کار برد تا به سرعت راه حل هایی برای مسائل مختلف دیگر ارائه دهد. برنامه نویسی کودکان یا دانش آموزان دبیرستانی در مرحله شناختی ایده آل برای استفاده کامل از این مهارت ها هستند.

کدنویسی به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا بر تفکر محاسباتی تسلط پیدا کنند، که به آنها کمک می‌کند الگوهای داده را تشخیص دهند و درست مانند یک کامپیوتر رفتار کنند.

از طریق برنامه نویسی، دانش آموزان دبیرستانی می توانند آموزش برنامه نویسی برای کودکان منطق و اهمیت ترتیب یا دستور دستور را بهتر درک کنند.

یک واقعیت جالب برای همه معلمان و والدین - این مهارت ها به عملکرد بهتر در ریاضیات و خواندن در تست های استاندارد نیز منتقل می شوند! دبیرستان و فراتر از آن: تسلط بر مهارت های برنامه نویسی است.

نرم افزار برنامه نویسی کودکان

دانش‌آموزانی که زودتر کدنویسی را یاد می‌گیرند، پس از ورود به دبیرستان، آماده شرکت در علوم کامپیوتر AP هستند. کسانی که در علوم کامپیوتر AP شرکت کردند، بعداً خود را در آمار و امتحانات حساب دیفرانسیل و انتگرال برتر از همتایان خود دیدند. برنامه نویسی کودکان پس از فارغ التحصیلی، این دانش آموزان به طور کامل بر مهارت های قرن 21 تسلط پیدا می کنند که به طور فزاینده ای در محل کار مورد توجه قرار می گیرند.

توجه به این نکته ضروری است که توسعه مهارت های علوم کامپیوتر به دستاوردهای فردی دانش آموزان و مدت زمان صرف شده برای دوره های برنامه نویسی نیز بستگی دارد. توسعه نهایی این مزایا همچنین به این بستگی دارد که آیا مدرسه دروس برنامه نویسی را برای کودک ارائه می دهد یا خیر.

بنابراین، مزایای اضافه شده برای دانش آموزان با تجربه آموزش برنامه نویسی برای کودکان برنامه نویسی پس از فارغ التحصیلی چیست؟

دانشجویانی که در برنامه نویسی کامپیوتری تجربه دارند، به احتمال زیاد بلافاصله پس از کالج به مشاغل پردرآمد دست می یابند. به طور متوسط، دانشمندان علوم کامپیوتر 40 درصد بیشتر از همتایان خود که در رشته علوم کامپیوتر تحصیل نکرده اند، درآمد دارند.

برنامه نویسی کودکان

برنامه نویسی کامپیوتری همچنین به بزرگسالان کمک می کند تا وظایف روزانه خود را به نحو احسن انجام دهند. این که آیا آنها در آشپزخانه هستند یا بچه های خود را برای مدرسه آماده می کنند، مهارت های تیز یک ما ثابت است

امواج مغزی پیشرفته کامپیوتری به بزرگسالان کمک می کند تا کارهای روزمره را به صورت استراتژیک به کوتاه ترین و کارآمدترین روش برنامه ریزی کنند. به این موضوع فکر کنید: برنامه نویسی کودکان یک مهارت برنامه نویسی کامپیوتری بسیار ساده که در کدهای متنی استفاده می شود، استفاده از حلقه ها است. حلقه ها به آموزش برنامه نویسی برای کودکان کدنویس کمک می کنند تا برنامه خود را به کوتاه ترین، واضح ترین و مختصرترین شکل ممکن بنویسد. این طرز فکر می تواند به برنامه نویسان کمک کند تا عادت برنامه ریزی از قبل و سازماندهی را در خود ایجاد کنند.

آموزش برنامه نویسی کودکان

آموزش برنامه نویسی برای کودکان

بله، تو میتونی. هر کسی می تواند با کمی راهنمایی و دستورالعمل برنامه نویسی را آموزش دهد. منابع زیادی وجود دارد که به مربیان، اعم از والدین، معلمان یا مربیان باشگاه برنامه نویسی، یک راه آسان و سرگرم کننده برای یادگیری برنامه نویسی کامپیوتر ارائه می دهد. چندین دوره برنامه نویسی مختلف را ارائه می دهد که تمام منابعی را که معلمان برای آموزش کدنویسی به تازه کارها نیاز دارند در اختیار معلمان قرار می دهد. 

هنگامی که برای ثبت نام می کنید، یک داشبورد در کلاس دریافت می کنید تا بتوانید پیشرفت دانش آموزان را به راحتی ردیابی کنید، برنامه نویسی کودکان درس دقیق برای راهنمایی شما در کلاس، و حل مسئله تا همیشه آماده باشید. آموزش برنامه نویسی برای کودکان شما می توانید در هر زمان به صورت رایگان مشترک شوید.

 

آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان

پایتون روز به روز محبوب تر می شود. نقطه قوت آن این است که یک زبان نسبتاً آسان برای یادگیری است که به طور گسترده استفاده می شود (به عنوان مثال، می توانید از آن برای توسعه وب سایت ها یا بازی ها استفاده کنید). اساساً شی گرا است، به این معنی که برنامه رایانه ای که ایجاد می کنید از اشیایی تشکیل شده است که با یکدیگر تعامل دارند. برنامه نویسی کودکان درک این موضوع در استفاده می کند، یک زبان برنامه نویسی کمتر آشنا اما بسیار مفید و آسان برای یادگیری است که در آن یک میمون (یک شی) را برای رسیدن به موز (شیء دیگر) برنامه ریزی می کنید.

 

چگونه می توانم پایتون را آموزش دهم؟

یک راه عالی برای آموزش پایتون استفاده از قالب بازی است. آموزش برنامه نویسی برای کودکان  دوره های کاملاً جدید راهی برنامه نویسی کودکان عالی برای آموزش اصول پایه پایتون به دانش آموزان کلاس های 5-9 است.

برنامه نویسی کودکان ممکن است در حال کد نویسی باشد اما آیا IT است؟
اما این رویکرد به آموزش، با تمرکز بر موارد در دسترس و لذت بخش، عواقب جانبی ناخوشایندی دارد که بسیاری از کارهایی را که متخصصان فناوری اطلاعات واقعاً انجام می دهند، نادرست نشان می دهد.

برای ایجاد و کار با فناوری اطلاعات در سطح حرفه ای، هم علوم کامپیوتر و هم مهندسی نرم افزار مهارت های ضروری هستند. اما به ندرت حتی در تمرینات کدنویسی برای کودکان حتی در سطح متوسطه به آنها اشاره می شود.

هسته اصلی رشته علوم کامپیوتر - الگوریتم (موضوع یک واحد جدید در گواهی آموزش ویکتوریا) - علم حل مسائل با ابداع و تجزیه و برنامه نویسی کودکان تحلیل رویه‌ها است. سپس این رویه ها می توانند به برنامه های کامپیوتری تبدیل شوند. این کار ارزشمند است، اما مانند ریاضیات رشته خواهرش، سخت، گاهی خسته کننده و اغلب بسیار انتزاعی است.

به طور مشابه، بخش بزرگی از کارهایی که متخصصان فناوری اطلاعات انجام می‌دهند در حوزه مهندسی نرم‌افزار قرار می‌گیرد - حرفه‌ای که بر ساختن سیستم‌های نرم‌افزاری بزرگ در چارچوب برنامه نویسی کودکان محدودیت‌های دنیای واقعی متمرکز است. برنامه ریزی، طراحی و مدیریت تیم های توسعه بزرگ مشکلات بسیار چالش برانگیزی هستند.

با این حال، در طول 50 سال گذشته، ما چیزهای زیادی در مورد چگونگی عدم ساختن سیستم‌های نرم‌افزاری بزرگ آموخته‌ایم، و روش‌های سیستماتیکی را یافته‌ایم که بسیار بهتر از آزمون و خطای بدون ساختار کار می‌کنند.

تلاش تیمی برنامه نویسی کودکان

بنابراین، در حالی که اجرای برخی از برنامه های کوچک ممکن است الهام بخش دانش آموزان باشد، چیزهایی که می توان به طور واقع بینانه به طیف وسیعی از کودکان آموزش داد، فقط برنامه نویسی کودکان به عنوان آمادگی برای مطالعه حرفه ای در IT کمک می کند.

در واقع، آنها ممکن است معکوس باشند. تبلیغات خلاقانه افرادی که به تنهایی یا به صورت جفت برای دوره‌های کوتاه کار می‌کنند، رویکردی نیست که به سیستم‌های بزرگی که در واقع نیازهای ذینفعانشان را برآورده می‌کنند، محدود شود. برنامه نویسی کودکان برای آن، شما به تحلیلی نیاز دارید که علم کامپیوتر به برنامه نویسی کودکان ارمغان می آورد و به ویژه مهارت ها و دیدگاه هایی که مهندسی نرم افزار آموزش می دهد.

اما در تجربه ما برنامه نویسی کودکان به عنوان مربیان عالی، بسیاری از دانشجویان بر این باورند که آنها به دانشگاه آمده اند تا یاد بگیرند که چگونه به شیوه ای خاص حرفه ای بازی های تبلیغاتی انفرادی را انجام دهند.

در نتیجه، آنها تا زمانی که در سال آخر تحصیلات عالی خود به پروژه های تیمی یک ساله وارد نشوند، هیچ چیزی را که «برنامه نویسی» نباشد، جدی نمی گیرند.

در بهترین حالت، آنها کارهای زیادی برای انجام دادن دارند. در بدترین حالت، آنها از تجربه یاد نمی گیرند و بدون مهارت ها و نگرش هایی که متخصصان موفق فناوری اطلاعات از خود نشان می دهند و کارفرمایان فعال انتظار دارند، وارد بازار کار می شوند. کدنویس‌های کابوی کسانی هستند که نمی‌توانند یا نمی‌توانند در تیم‌ها کار کنند و به ضرر نیازهای واقعی کاربر روی کد تمرکز می‌کنند و رقابت برای مشاغل دشوار خواهند بود.

در دانش‌آموزانی که بیشترین اعتماد را به توانایی‌های برنامه‌نویسی خود دارند، معمولاً دانش‌آموزانی که بیشترین تجربه برنامه‌نویسی را در دوره پیش‌دانشگاهی دارند، سخت‌تر از برنامه‌نویسی کابوی دلسرد می‌شود. یادگیری برنامه نویسی ad-hoc بدون قرار گرفتن در معرض علوم کامپیوتر و مهندسی نرم افزار برنامه نویسی کودکان خطر تشدید تصورات نادرست پشت کدنویسی کابوی را دارد.

برنامه نویسی کودکان در IT 

طبق گزارش آژانس نیروی کار و بهره وری استرالیا، تنها 4 درصد از نیروی کار استرالیا در نقش های فناوری اطلاعات مشغول به کار هستند. اکثر استرالیایی ها، برنامه نویسی کودکان چه در حال حاضر و چه در آینده، فناوری اطلاعات را شغل خود قرار نخواهند داد.

پس در مورد کسانی که زندگی خود را وقف فناوری اطلاعات نمی کنند، چه چیزی از کمی قرار گرفتن در معرض کدنویسی در مدرسه به دست می آورند؟

با توجه به نقشی که محاسبات در زندگی ما ایفا می‌کند، یک استدلال قوی برنامه نویسی کودکان وجود دارد که مشارکت در دموکراسی ما با دادن اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد رایانه‌ها به هر استرالیایی افزایش می‌یابد. به عنوان مثال، یک دادستان کل آینده ممکن است در مورد معنای «فراداده» چندان گیج نباشد.

آموزش برنامه نویسی کودکان

یک توجیه بالقوه برای کدنویسی در مدارس این است که تعداد فزاینده‌ای از حرفه‌ها به برخی از مهارت‌های برنامه‌نویسی نیاز دارند. دانشمندان و مهندسان از هر نوع، تحلیلگران مالی و مدیران (از جمله دیگران) باید یا خودشان برنامه نویسی کنند، یا با کسانی که این کار را انجام می دهند از نزدیک کار کنند.

حتی حرفه روزنامه‌نگاری نسبتاً فن‌و‌هراسی در حال انجام یک بحث داخلی پر جنب و جوش در مورد ارزش روزنامه‌نگارانی است که می‌دانند چگونه کدنویسی کنند، هم برای ایجاد محتوای تعاملی و هم برای پشتیبانی از نوع تحلیل آماری انجام شده در روزنامه‌نگاری داده (که نمونه‌ای از کار نیت سیلور است، آماردان آمریکایی که در مورد بیسبال و انتخابات می نویسد).

اما مهم است که آنچه را که افراد غیرمتخصص می توانند در برنامه نویسی کودکانچشم انداز به دست آورند، حفظ کنیم. اگر می‌خواهید نتایج آماتورهایی را ببینید که برای طراحی، برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه‌های ساختمانی فیزیکی بزرگ و پیچیده تلاش می‌کنند، قسمتی از برنامه تلویزیونی The Block را تماشا کنید. انجام پروژه های بزرگ ساخت نرم افزار برای آماتورها به دلایل مشابه دشوار است.

کلام پایانی : 

هزینه دوره 500 هزار تومان می باشد. امکان پرداخت هزینه در دوقسط 250 هزار تومانی نیز وجود دارد. برای این منظور با ما تماس بگیرید. امیدواریم با برگزاری کلاس های کدنوسی کودکان کمکی به بهبود صنعت IT در کشور نماییم.

  • برنامه کلاسی دوره
تا کنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است.شما اولین نفر باشید.

ارسال دیدگاه