آموزش اسکرچ پیشرفته ، کلاس اسکرچ جونیور

assignmentنرم افزارها و برنامه نویسی - آزاد (عمومی)

در حال حاضر این دوره برنامه کلاسی ندارد.

«جهت رزرو دوره به پشتیبانی پیام بدهید»
ثبت نام در دوره بدون تخفیف
فعال تا پایان برگزاری دوره
ظرفیت باقیمانده : 100 نفر

توضیحات تکمیلی دوره

اسکرچ و اسکرچ جونیور یک انتخاب مناسب برای قدم نهادن کودکان در دنیای برنامه نویسی است. برای شروع میتوایند در کلاس اسکرچ جونیور یا اسکرچ ثبت نام کنید. . دوره های اسکرچ و اسکرچ جونیور را برای کودکان از دست ندهید. اسکرچ جونیور ...

اسکرچ جونیور

مقدمه ای بر اسکرچ جونیور!


اسکرچ جونیور یک برنامه iPad است که به کودکان خردسال مقدمه ای برای برنامه نویسی می دهد. اسکرچ جونیور با کنار هم قرار دادن بلوک های برنامه نویسی گرافیکی، کودکان می توانند شخصیت ها را وادار به حرکت، پریدن، رقصیدن و آواز خواندن کنند. در این فرآیند، کودکان یاد می‌گیرند که مشکلات را حل کنند، پروژه‌هایی طراحی کنند و با استفاده از آی‌پد خلاقیت خود را بیان کنند.

اسکرچ چیست؟

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری است، همچنین اسکرچ یک انجمن آنلاین است که در آن می توانید داستان ها، بازی ها و انیمیشن های تعاملی ایجاد کرده و به اشتراک بگذارید. اسکرچ مخصوصاً برای جوانان بین 8 تا 16 سال طراحی شده است، اما توسط افراد در هر سنی استفاده می شود.

چگونه می توانم آن را دریافت کنم؟
Scratch Jr را می توان به صورت رایگان در اپ استور اپل دانلود کرد.

چگونه از آن استفاده کنم؟ استفاده از اسکرچ جونیور بسیار ساده است. هنگامی که برنامه را راه اندازی می کنید با یک صفحه اصلی نمایش داده می شود.


اسکرچ جونیور با کلیک کردن روی نماد خانه، به «پروژه‌های من» می‌روید،  آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان جایی که می‌توانید شروع به ساختن بازی‌ها و داستان‌ها کنید. برای شروع یک پروژه جدید روی دکمه plus کلیک کنید و پنجره اصلی ایجاد Scratch Jr را مشاهده خواهید کرد.

پروژه جدید

با صفحه Creation Screen آشنا شوید!

خط تیره برچسب زده شده

1: صفحه اصلی/ ذخیره 14: پالت بلوک
2: مرحله 15: دسته بندی ها را مسدود کنید
3: تمام صفحه 16: شخصیت ها
4: نمای شبکه ای
5: تغییر پس زمینه
6: اضافه کردن متن
7: کاراکترها را بازنشانی کنید
8: بازی کنید!
9: صفحات
10: اطلاعات پروژه
11: واگرد / دوباره انجام دهید
12: فیلمنامه
13: منطقه برنامه نویسی

برای شروع ایجاد پروژه جدید خود کافی است یک کاراکتر را انتخاب کنید (کاراکترهای جدید را می توان با کلیک بر روی دکمه + اضافه کرد) و شروع به کشیدن و رها کردن بلوک ها از پالت بلوک کنید.

همه دستورات باید با پرچم سبز شروع شده و با بلوک های End ختم شوند. اسکرچ جونیور آنچه در این بین قرار می گیرد به شما بستگی دارد. شما می توانید به سادگی با افزودن دستور مربوطه به اسکریپت، کاراکتر خود را حرکت دهید، صحبت کنید، ظاهر و ناپدید شوید.

فراموش نکنید که می توانید پس زمینه استوری های خود را نیز تغییر دهید. طیف گسترده ای از صحنه های از پیش تعیین شده در دسترس است و می توانید با کلیک بر روی دکمه "تغییر پس زمینه" به آنها دسترسی داشته باشید.

 

در بیش از 150 کشور مختلف استفاده می شود و به بیش از 40 زبان موجود است. ایرانیان سایبر اسکرچ یک زبان برنامه نویسی است که توسط گروه Lifelong در Media Lab توسعه یافته است. این نرم افزار امکان ایجاد داستان های تعاملی، بازی ها و انیمیشن ها و همچنین به اشتراک گذاری خلاقیت ها را در وب فراهم می کند. همه چیز را می توان از دستوراتی انجام داد که باید به طور منطقی گروه بندی شوند.

بلوک ها مجموعه عظیمی از امکانات را به ما ارائه می دهند که بر اساس دسته بندی های سازماندهی شده بر اساس رنگ و نوع اعمال و عملکردها سازماندهی می شوند.

با Scratch می توانید انیمیشن بسازید، بازی ها و داستان های تعاملی، بیان علایق و علایق شخصی از طریق برنامه نویسی بلوک می توانید به اسکرچ آنلاین دسترسی داشته باشید – اسکرچ جونیور دسترسی به جامعه خود - یا در یک محیط آفلاین، آن در کامپیوتر یا تبلت دانلود کنید

جوانان، در گروه سنی 8 تا 16 سال، حتی توسط بزرگسالان، والدین، معلمان و مربیان، به طور کلی، در پروژه های مختلف آموزشی چند رشته ای این برنامه دارای جوامع آنلاین است که در آن آموزش می بیند. مشارکتی یک نکته کلیدی است. یک انجمن برای کاربران به طور کلی و همچنین وجود دارد جوامع خاص برای مربیان و خانواده ها. اسکرچ جونیور به گفته سازندگان نرم افزار مناسب ترین تعریف برای برنامه این است:

Scratch یک زبان برنامه نویسی و یک جامعه است آنلاین که در آن می توانید داستان ها، بازی ها و انیمیشن های تعاملی، و به اشتراک گذاری خلاقیت های خود با مردم در همه ی دنیا. در طول فرآیند ایجاد و برنامه نویسی
پروژه ها را از کار بیاندازید،  اسکرچ جونیور جوانان یاد می گیرند خلاقانه فکر کنند، به روشی سیستماتیک استدلال کنند و در الف کار کنند

 

ویژگی کلاس اسکرچ پیشرفته :

 

1) این دوره در 8 جلسه گروهی برگزار می شود.

2) هزینه دوره 600 هزار تومان می باشد.

3) تعداد نفرات : 5 تا 8

4) مدت ترم پیشرفته : 2 ماه
 

  • برنامه کلاسی دوره
تا کنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است.شما اولین نفر باشید.

ارسال دیدگاه

لینک کوتاه دوره

درباره برگزار کننده
ایرانیان سایبر ایرانیان سایبر

آدرس: تهران، تهران، بلوار اندرزگو ، خیابان سلیمی جنوبی

تلفن: ۰۲۱-۲۸۴۲۷۸۴۳

نماد اعتماد الکترونیکی