رنگ درمانی و کرومو تراپی

assignmentروانشناسی تربیتی کودک و نوجوان - آزاد (عمومی) access_time1 ساعت و 0 دقیقه remove_red_eye24 ثبت نام

در حال حاضر این دوره برنامه کلاسی ندارد.

«جهت رزرو دوره به پشتیبانی پیام بدهید»
ثبت نام در کلاس آنلاین بدون تخفیف
فعال تا پایان برگزاری کلاس آنلاین
ظرفیت باقیمانده : 1 نفر

توضیحات تکمیلی دوره

رنگ درمانی یا کروموتراپی با انجمن اتسم طیف مهر بدون شک آموزش در کودکان و مخصوصا افراد دارای اختلال طیف اتیسم نقش ویژه ایی را ایفا میکند. به تمامی والدین پیشنهاد مشود حطما دوره ای از اموزش های هنر درمانی برای تربیت و رشد کودکان بگذرانند. رنگ از مهمترین محرکهای موثر در آموزش کودکان دارای اتیسم است در این دوره اموزشی با رعایت نکات روانشناسی و هنری میتوان کنترل فرد مبتلا به اتیسم را در اختیار گرفت و بتوانیم برای بالابردن ارامش افزایش حس یکپارچگی افزایش تمرکز و قدرت یادگیری و افزایش پویایی فرد مبتلا استفاده نمود.


رنگ درمانی یا کروموتراپی و تاثیر آن در روند کنترل اتیسم
استفاده از رنگ درمانی یکی از قدیمی ترین روشهای درمانی محسوب میشود این متد درمانی به پیش از میلاد مسیح در یونان و مصر باستان استفاده شده. اثر رنگ در ذهن، رفتارها، تعادل فکری و جسمی قابل مشاهد و اندازه گیری است. رنگها میتوانند شادی آور و یا برعکس اندوه و افسردگی را در انسانها بسازند.
آموزش و اهمیت رنگ درمانی در اتیسم
بدون شک آموزش در افراد دارای اختلال طیف اتیسم نقش ویژه ایی را ایفا میکند. میدانیم که افراد اوتیستیک بدون آموزش نمیتوانند وارد جامعه و زندگی و روزمرگی خود بشوند. آموزش در افراد دارای اختلال طیف اتیسم نیاز به محرکهای موازی و یا پیش برنده دارد. رنگ از مهمترین محرکهای موثر در آموزش کودکان دارای اتیسم است. میدانیم هر رنگی باعث ایجاد یک واکنش در انسان میشود حال تاثیر این رنگها در خلل آموزش نیز میتواند روند کنترل ودرمانی را سرعت داده و یا اینکه از لحاظ روانی ایجاد انگیزه برای ادامه مراحل آموزشی و درمانی کند. رنگها افراد دارای اختلال طیف اتیسم را میتوانند علاقه مند به آموزش و یا در آنها حالت تدافعی در آموزش ایجاد کند.
در مرکز طیف مهر به واسطه تخصصی که سرکار خانم دکتر عبدالهی مقدم در هنر و ارتباط آن با روانشناسی بالینی دارد توانسته است از متد رنگ درمانی در آموزش و کنترل اتیسم استفاده نماید. اهداف در رنگ درمانی عبارتند از :
ایجاد آرامش در فرد دارای اختلال طیف اتیسم
بالا بردن تمرکز و قدرت در یادگیری
از بین بردن حس دافعه کودکان در روند آموزش
پویا شدن و دنبال کردن مطالب آموزشی
کشف استعداد کودک دارای اختلال طیف اتیسم و شکوفا کردن این استعداد در جهت اشتغال
در این مرکز با رنگ درمانی نه تنها به پیشرفت در آموزشهای اولیه کودک اتیستیک کمک میشود بلکه تاثیر آن در تعاملات اجتماعی، ارتباطات ( تکلم و زبان بدن ) و الگوهای رفتاری مورد بررسی قرار گرفته و در جهت پیشرفت این افراد به کار گرفته میشود.
از دیگر تاثیرات مهم رنگ درمانی در افراد دارای اختلال طیف اتیسم که در این مرکز مورد توجه قرار دارد تاثیرات روحی و روانی در کاهش استرس و کنترل هیجانات است.

 

تا کنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است.شما اولین نفر باشید.

ارسال دیدگاه

لینک کوتاه دوره

درباره برگزار کننده
انجمن اتیسم انجمن اتیسم

آدرس: تهران، تهران، میدان آرژانتین، خیابان الوند، خیابان 35 ، خیابان سیاوش، کوچه گل پیچک ، معاونت فرهنگی هنری شهرداری تهران

تلفن: 09126004127

درباره مدرس
نیره سادات عبدالهی مقدم
نیره سادات عبدالهی مقدم

سلام عزیزان من نیره سادات عبدالهی مقدم ساکن و متولد تهران و البته با افتخار مادر فرزند اتیسم هستم- ...

نماد اعتماد الکترونیکی