کلاس برنامه نویسی کامپیوتر

assignmentنرم افزارها و برنامه نویسی - آزاد (عمومی)

در حال حاضر این دوره برنامه کلاسی ندارد.

«جهت رزرو دوره به پشتیبانی پیام بدهید»
ثبت نام در دوره بدون تخفیف
فعال تا پایان برگزاری دوره
ظرفیت باقیمانده : 100 نفر

توضیحات تکمیلی دوره

اگر نمی دانید برنامه نویسی کامپیوتر چیست و چه کاربردی دارد. با شرکت در کلاس های ما می توانید به یادگیری برنامه نویسی کامپیوتر بپردازید. دوره های برنامه نویسی در ایرانیان سایبر با هدف یادگیری برای کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

برنامه نویسی کامپیوتر چیست؟ از زمان انتشار زبان برنامه نویسی جاوا در سال 1995، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این زبان برنامه نویسی قدرتمند در بسیاری از صنایع برای ایجاد نرم افزارهای کاربردی استفاده می شود.

برنامه نویسی کامپیوتر چیست؟


جاوا یک زبان برنامه نویسی کامپیوتر است که برای ایجاد نرم افزار استفاده می شود که آن را با بسیاری از محیط های عملیاتی مختلف سازگار می کند. این یک زبان برنامه نویسی دو مرحله ای است، به این معنی که یک زبان کامپایل شده و یک زبان تفسیری است. با این حال، با بسیاری از زبان های کامپایل شده دیگر متفاوت است زیرا مستقیماً در یک فایل اجرایی کامپایل نمی شود.

در جاوا ابتدا کد کامپایل شده و سپس به شکل باینری به نام کد جاوا بایت ترجمه می شود. برنامه نویسی کامپیوتر در نهایت، JBC به زبان مادری مورد نیاز برای اجرا در محیط عملیاتی هدف کامپایل و تفسیر می‌شود. این رفتار متضاد یک مزیت قابل توجه برای توسعه دهندگان است زیرا می توانند یک بار کد بنویسند و آن را در هر جایی اجرا کنند.

این ویژگی به یک مفهوم محبوب تبدیل شد که بسیار مورد توجه توسعه دهندگان قرار گرفت. آن را به عنوان فلسفه "یک بار بنویس، هر جا اجرا کن شناخته می شود. فلسفه برنامه نویسی کامپیوتر به عنوان شعار  در سال 1995 به محبوبیت رسید.

ویدیوی زیر برخی از جزئیات کلیدی در مورد جنبه های مختلف زبان برنامه نویسی را که برای یادگیری مهم هستند، برجسته می کند.

اکنون که اصول اولیه چیستی جاوا را بررسی کردیم، اجازه دهید به طور خلاصه به تاریخچه جاوا نگاهی بیندازیم.

کاربرد برنامه نویسی کامپیوتر 


تولد جاوا در سال 1991 زمانی اتفاق افتاد که جیمز گاسلینگ و تیمش کار روی ایجاد این زبان را در برنامه نویسی کامپیوترآغاز کردند. مدت کوتاهی پس از آن، تیم تمرکز خود را به توسعه زبان برای جدیدترین بازار تخصصی معروف به شبکه جهانی وب تغییر داد. تا سال 1995، جاوا برای استفاده در برنامه های مختلف، از اینترنت گرفته تا برنامه نویسی کامپیوتری، در دسترس عموم قرار گرفت.

جاوا به عنوان یک زبان برنامه نویسی به تنهایی ایستاده است زیرا ترجمه کد را متفاوت از سایر زبان ها انجام می دهد. برخلاف سایر زبان های برنامه نویسی، قبل از اجرا در محیط خود، دو مرحله اصلی  آموزش برنامه نویسی کودکان را طی می کند. اکثر زبان های برنامه نویسی فقط یک بار ترجمه می کنند، یا با کامپایل کردن کد یا تفسیر آن. این تفاوت تأثیر بسزایی در رشد سریع و محبوبیت زبان داشت.

جاوا به عنوان پروژه ای برای اتصال سیستم ها، مانند اتصال دستگاه های اداری در یک شبکه و ایجاد تلویزیون تعاملی آغاز شد. برنامه نویسی کامپیوتر با این حال، تغییر استفاده از جاوا برای اینترنت به سرعت انجام شد و منجر شد که جاوا به عنوان زبان برنامه‌نویسی شماره یک برای وب تعاملی یا - وب 2.0 که توسعه‌دهندگان معمولاً در بحث‌ها از آن یاد می‌کنند، پیشتاز شود.

جاوا اسکریپت نیز همین هدف را داشت و در ابتدا چندان محبوب نبود. با این حال، به عنوان یک ترفند بازاریابی برای ایجاد محبوبیت جاوا، این زبان نام جاوا اسکریپت را گرفت. این ترفند بازاریابی پس از آزمایش چند نام دیگر در ابتدا انجام شد و تغییر به جاوا اسکریپت به محبوبیت و رشد آن کمک کرد.

با این نوآوری جدید در صحنه، برنامه نویسی کامپیوتر اپلت های جاوا به آرامی شروع به از دست دادن قدرت خود در وب تعاملی کردند. سرانجام پس از سال‌ها، اوراکل در سال 2016 اعلام کرد که قصد دارد در نسخه بعدی جاوا (JRE 9) ارزش اپلت‌های جاوا را کاهش دهد. در نتیجه، در سال 2019، پشتیبانی از اپلت‌های جاوا به پایان رسید و اوراکل آن را از انتشار JRE (11) حذف کرد.

با این تصمیم، چشم انداز جاوا به طور چشمگیری تغییر کرد، از جایی که عمدتاً بر وب تعاملی متمرکز بود به سایر حوزه های مورد علاقه. البته، این زبان قبلاً در جاهای دیگر مورد استفاده قرار می گرفت، اما توقف اپلت های جاوا به این معنی بود که محبوبیت این زبان برای سایر فناوری ها و صنایع افزایش یافت.

ما درباره تاریخچه جاوا در طول سال ها و جایی که امروز است بحث کرده ایم. برنامه نویسی کامپیوتر اکنون بیایید به نقش فعلی آن در فناوری امروز و برخی از صنایعی که از آن استفاده می‌کنند، و این که برای شما معنی دارد نگاهی بیاندازیم.

جاوا هنوز هم بسیار محبوب است و دامنه خود را به چندین صنعت گسترش داده است. امروزه جاوا برای برنامه نویسی فناوری های پیچیده از برنامه های کاربردی موبایل گرفته تا برنامه نویسی هوش مصنوعی و غیره استفاده می شود. در ادامه این بخش، به حوزه های مختلف فناوری که از جاوا به عنوان یک زبان برنامه نویسی استفاده می کنند، می پردازیم.

نحوه برگزاری کلاس برنامه نویسی کامپیوتر ترم یک :

12 جلسه گروهی 

مدت زمان هر جلسه 75 دقیقه است

هزینه کلاس 1100000 هزار تومان

 

 

  • برنامه کلاسی دوره
تا کنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است.شما اولین نفر باشید.

ارسال دیدگاه

لینک کوتاه دوره

درباره برگزار کننده
ایرانیان سایبر ایرانیان سایبر

آدرس: تهران، تهران، بلوار اندرزگو ، خیابان سلیمی جنوبی

تلفن: ۰۲۱-۲۸۴۲۷۸۴۳

نماد اعتماد الکترونیکی