مهم ترین تکنیک های جذب مشتری از نگاه نغمه خسروی
چگونه با مشتریان رفتار کنیم تا جذب شوند؟
- حتما هنگام صحبت با مشتریان حضوری و یا حتی تلفنی، لبخند به لب داشته باشید.
بله ، آنها میتوانند لبخند شما را از پشت تلفن هم حس کنند.
- هنگام خدمتدهی به مشتریان ، برای خطاب آنها از کلمات مناسب استفاده کنید.
هرگز از کلماتی نظیر “رفیق” و “داداش” در هنگام صحبت با افراد مسن و یا از کلمه “حاج خانم” در صحبت با خانمها استفاده نکنید . این کلمات را بگذارید برای مشتریان قدیمی که مطمئن هستد از این کلمات ناراحت نخواهند شد.
- برای کمک به مشتریان مشتاق باشید و از آنها بخواهید شما را راهنمایی کنند تا با کمک هم مناسبترین کالا را برای خرید انتخاب کنند.
- در دسترس مشتری باشید ، اما مزاحم نباشید .
خیلی وقتها مشتریان تمایل دارند در خلوت خود در مورد کالا و پیشنهاد شما فکر کنند .
با مبالغهگویی و توضیحات اضافه، نقش یک مزاحم را خواهید داشت که این گفتگو هیچ وقت به خرید منجر نخواهد شد .
- هنگام حضور مشتری هرگز این کارها را نکنید:
بازی کردن با موبایل ، ترک فروشگاه ، صحبت کردن با دوستان خود که برای ملاقات شما آمدهاند ، تمیز کردن قفسهها و…
- مشتری که در مقابل شما ایستاده را به مشتری که پشت تلفن قرار دارد مقدم بشمارید .
- یک کتاب را هیچ وقت از روی جلد آن قضاوت نکنید ، خیلی از مشتریها کاملا با آن چه که شما از ظاهر و یا سن آنها قضاوت میکنید ، متفاوتند .
- نوشیدنیها و غذای خود را در آبدارخانه نگه دارید .
در حضور مشتری از خوردن غذا خودداری کنید ، حتی اگر زمان نهار باشد .
- مشتریها اصلا دوست ندارند درباره زمان استراحت شما بدانند . اگر موقع استراحت شماست و مشتری هنوز در فروشگاه حضور دارد ، آن را به وقت دیگری موکول کنید .
- تلفنهای شخصی خود را به زمان استراحت موکول کنید .
- "نمیدانم" هیچ وقت پاسخ خوشایندی برای مشتری نیست. مگر این که "اما میتوانم برای شما پاسخ مناسبی پیدا کنم" را به آن اضافه کنید.
- اگر مشتری کالایی را خواست که در ویترین موجود نیست ، بدون هیچ منتی آن را از انبار برای او بیاورید .
از گفتن "اگر واقعا میخواهید آن را بخرید برایتان بیاورم" جدا پرهیز کنید .
- اگر آن کالا در انبار هم موجود نیست ، از مشتری زمان بگیرید تا آن را سفارش دهید و یا فروشگاهی که کالا را دارد معرفی کنید.
- سعی کنید برای این که منظور مشتری را بفهمید و بهتر به او خدمترسانی کنید ، زبان بدن را یاد بگیرید .
- اجازه ندهید مشتریان پر حرف وقت شما را برای خدمترسانی به مشتریانی که منتظر هستند ، بگیرند .
- همیشه برای پشتیبانی تلفنی مشتری که از شما خرید کرده است ، آماده باشید .
- هرگز از یک مشتری پیش مشتری دیگر بد نگویید .
ممکن است آنها فکر کنند درباره او هم پیش دیگری بد خواهید گفت.
- قبل از تحویل نهایی کالا به مشتری، با دقت آن را بررسی کنید تا نقصی نداشته باشد.
- قبل از این که مشتری مغازه را ترک کند ، مطمئن شوید تمام خرید او را تحویل دادهاید .
- هنگامی که مشتری در حال ترک مغازه است ، با یک لبخند او را بدرقه کنید و از او دعوت کنید تا دوباره برای خرید به مغازه شما برگردد.
منبع : نغمه خسروی
ارسال دیدگاه