خانه / مقالات آنلاین آموزان / برترین تکنیک های باز...

برترین تکنیک های بازاریابی

برترین تکنیک های بازاریابی

بازاریابی آن فعالیت، و همچنین مجموعۀ موسسه‌ها و فرآیند‌هایی است که در راستای ساخت، انتقال، رساندن و تبادل آن پیشنهادهایی انجام شوند که برای مشتری، ارباب رجوع، همکاران و در کل، جامعه، ارزشمند باشند.

تعریف مفهوم بازاریابی یا  Marketing برای بسیاری از افراد برداشت لغوی از کلمه بازاریابی (مارکتینگ) است، و حتی بسیاری از افراد آشنا نیز در مورد اصطلاح بازاریابی اشتباه کرده، آن را معادل فروش ، تبلیغات و سیاست های ترویجی فروش که باعث افزایش فروش می شود، می دانند. فروش بخش کوچکی از عملیات مارکتینگ است. بر اساس واژه‌نامه‌ی آنلاین کسب‌ و‌ کار، بازاریابی عبارت است از:‌ «فرایند مدیریتی که از طریق آن، محصولات و خدمات از جنبه‌ی مفهومی و انتزاعی خود خارج شده و به‌صورت عینی در اختیار مشتری قرار می‌گیرد».برای اینکه محصولات و خدمات از شکل مفهوم دربیایند و به دست مشتری برسند به چیزی بیش از تبلیغات نیاز است.

تعریف بازاریابی

بازاریابی آن فعالیت، و همچنین مجموعۀ موسسه‌ها و فرآیند‌هایی است که در راستای ساخت، انتقال، رساندن و تبادل آن پیشنهادهایی انجام شوند که برای مشتری، ارباب رجوع، همکاران و در کل، جامعه، ارزشمند باشند.

تعریف دیگری که از مارکتینگ ارائه شده است این است که مارکتینگ فرآیندی است که در آن شرکت ها ارزش را برای مشتریان ایجاد کرده و سپس روابط قوی‌ای را با مشتری ها برقرار می‌کنند تا در عوض ارزشی را به صورت متقابل از آن‌ها دریافت کنند. ارزش ارائه شده اساس کسب مزیت رقابتی برای شرکت است.این ارزش متقابل معمولا به صورت دریافت پول از مشتری می‌باشد و شرکت انتظار دارد که در ازای ارائه خدمات و کالاها وجهی را از مشتری دریافت کند. تعاریف مختلف دیگری نیز از اشخاص مختلف فعال در این زمینه ارائه شده است که آنها را نیز با هم بررسی می کنیم.

اصول بازاریابی چیست ؟

رضایت مشتری: یکی از اساسی ترین اصول مارکتینگ، رضایت مشتری است.
مشخص کردن بازار هدف: هیچ کالایی برای همه افراد مناسب نیست. هر کالا یا خدمت ویژه بخشی از مشتریان و گروهی خاص است. یکی از اصول اساسی مارکتینگ، تعریف دقیق بازار هدف است.
شناخت رقبا: به طور قطع شما تنها کسی نیستید که این کالا یا خدمت را ارائه می‌دهد. برای مارکتینگ موفق باید رقیبان خود را شناسایی کنید و راه هایی برای تمایز یافتن نسبت به آن‌ها پیدا کنید.
برند سازی: یکی از اصول اساسی مارکتینگ، برندسازی است , برندسازی منجر می‌شود که شرکت فرآیند انتخاب را برای مخاطبان ساده کند. مخاطبان با شنیدن نام برند، تجربیات قبلی مثبت خود را به خاطر خواهند آورد و این موضوع باعث انتخاب مجدد آن‌ها خواهد شد.

ابعاد گوناگون بازاریابی یا مارکتینگ

بازار گرایی یا: Market Orientation گرایش به بازار و نیاز مشتریان اولین ویژگی مارکتینگ جدید است، مدیر موفق در بازار کسی است که سازمان را با شرایط روز همگام کند و این زمانی امکان پذیر است که کارکنان و مدیران سازمان بر اساس رفتار و گرایش بازار عمل کنند.

بازار شناسی یا: Market Studies شناخت لازمه ی هر حرکت عاقلانه و هر تصمیم اصولی است، شناخت بازار تلاشی نظام مند است برای گردآوری، ثبت و ضبط اطلاعات مربوط به همه ی اجزای تشکیل دهنده ی نظام بازار و همه عواملی که بر نظام بازار تاثیر می گذارند.

بازار داری : بازار داری یعنی حفظ مشتریان کنونی و تشویق و ترغیب آنان به خرید بیشتر و تداوم خرید از طریق ایجاد و ارتقای سطح رضایت در آنان. آگاهی از رفتار مشتریان، ارتباط برقرار کردن با آنان، داشتن اطلاعات روانشناختی وجامعه شناختی و نیز اطلاع داشتن از حرکات و امکانات رقبا نقش مهمی در حفظ و مدیریت نیاز مشتریان دارد.

بازاریابی: یعنی جستجو برای یافتن مناسبترین بازار و بخش هایی که سازمان می تواند در آ ن جا به صورت مفید ترو موثرتر حضور یابد و پاسخگوی نیاز و خواسته بازار باشد، مارکتینگ یعنی بخش بندی یا تقسیم بازارها و تعیین محصولات و خدمات شرکت برای مناسب ترین بازارها جهت عرضه.

بازار سازی: بازارسازی یعنی نفوذ در بازار و معرفی و شناساندن سازمان و محصولات و خدمات آن با استفاده از عوامل قابل کنترل مارکتینگ مثل محصول، قیمت، توزیع وترفیع فروش . بازاریابان با بکارگیری درست و اصولی این عوامل می توانند در شرایط مختلف جایگاهی در بازار برای خود به دست آورند و با سیاست ها و برنامه های مناسب سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرند.

بازار گردی: بازارگردی وظیفه ای است که بازاریاب یا Marketor را وادار می سازد تا بیش از دیگران با تحولات و تغییرات بازارها آشنا گردد. این آگاهی از طریق حضور در صحنه رقابت و مبادله و مشاهده بازارها امکان پذیر است، شرکت کردن در نمایشگاهها، بازدید از بازار های گوناگون و بودن در محیط بازار، دید مدیران را بازتر می سازد، به عبارتی، مهمترین نقش بازار گردی تقویت و گاهی تغییر دید است.

بازار سنجی: بازار سنجی یعنی تحلیل موقعیت بازار با توجه به آنچه بودیم و داشتیم، آنچه هستیم و داریم و آنچه باید داشته باشیم. همه محصولات و خدمات و سازمان ها دارای منحنی عمر خاصی هستند که این منحنی شامل مراحل معرفی، رشد، بلوغ و اشباع و افول است و هر مرحله شرایط ویژه ای دارد که بازاریاب باید براساس این ویژگی ها واکنش های مناسبی نشان دهد. بازار سنجی یا ارزشیابی و سنجش فعالیت های سازمان، نقاط قوت و ضعف را نسبت به شرایط موجود و رقبا به خوبی آشکار می سازد.

بازار گرمی: برای بازار داری لازم است بازار گرمی را از دست ندهیم، بازارگرمی یعنی تبلیغات و تشویق به موقع جهت آگاه ساختن، متقاعد ساختن و ترغیب مشتریان برای ارتباط بیشتر با سازمان و خرید از آن و مقابله با حرکات رقبا، یکی از مهمترین ابزار های بازار گرمی استفاده از خلاقیت، نوآوری و ابتکارات در صحنه رقابتی بازار است.

بازار گردانی: بازار گردانی یعنی مدیریت بازار که شامل برنامه ریزی، اجرا و کنترل امور گوناگون بازار در ابعاد گوناگون مارکتینگ است. بازار گردانی شامل تنظیم استراتژی ها و برنامه ها، سازماندهی و اجرای همه ی امور مربوط به شناساندن و معرفی محصولات شرکت به بازار ها، نظارت بر فعالیت ها برای دستیابی به اهداف سازمان و ایجاد رضایت برای مشتریان و جامعه است.

گسترش اینترنت و تغییر روش های بازاریابی

با گسترش اینترنت به تدریج روش های بازاریابی نیز دچار تغییر شد. امروزه علاوه بر تکنیک های سنتی مارکتینگ روش های مارکتینگ مدرنی نیز به وجود آمده اند که بیشتر در سایت ها و کسب و کار اینترنتی استفاده می شود و از آن ها به عنوان روش های بازاریابی اینترنتی یاد می شود. در دیجیتال مارکتینگ روش های بازاریابی اینترنتی مختلفی وجود دارد .

تفاوت بین برندینگ و تبلیغات در بازاریابی؟

تبلیغات کارهای معینی است که صاحب کسب‌ و‌ کار برای جلب توجه مخاطبان و مشتریان به محصول یا خدمات خود انجام می‌دهد. ما این اقدامات و کارها را مجموعا «تبلیغات» می‌نامیم که می‌تواند از پخش تراکت تبلیغاتی در محله‌تان تا حضور در تلویزیون‌های بین‌المللی و ویدئوهای فیسبوکی متغیر باشد. راهبرد مارکتینگ شما احتمالا تبلیغات را دربرمی‌گیرد اما باید سایر شکل‌های تبلیغات را که فراتر از تبلیغات رسمی هستند نیز شامل شود مثلا شبکه‌های اجتماعی، هدیه‌ی محصولات به‌عنوان جوایز، استفاده‌ی امتحانی و رایگان از محصولات، وبلاگ نویسی و

ممکن است شما برندینگ هم در کسب و کارتان نیاز داشته باشید اما اگر همه‌چیز از مفهوم‌سازی و خلق محصول تا قیمت‌گذاری و قراردادن آن در بازار مفهوم بازاریابی را دربرمی‌گیرد، پس برندینگ چیست؟ برندینگ به بیان ساده و مختصر کاراکتر و شخصیتی است که شما برای شرکت خود می‌سازید و این کاراکتر فراتر از هریک از محصولات و خدماتی است که ارائه می‌کنید. مارکتینگ نحوه‌ی اجرا و نمایش آن کاراکتر در فرایند بردن محصول به بازار است.

انواع روش های بازاریابی

  • عصبی
  • اینترنتی
  • سبز
  • خدمات
  • اجتماعی
  • پارتیزانی
  • تلفنی
  • صنعتی
  • مستقیم
  • شبکه ای
  • حسی
  • درونگرا
  • اطلاعات
  • انتظار
  • زنجیره ای
  • مصرفی
  • هدفمند
  • چند سطحی
  • سنتی

همانطور که مشاهده می کنید روش های مارکتینگ زیادی وجود دارد که ما چند نمونه را به اختصار توضیح می دهیم.

بازاریابی ویروسی: (Viral Marketing)

در صورت بهره گیری مناسب از امکانات گسترده این روش بازاریابی اینترنتی، شما قدمی بزرگ رو به جلو برداشته اید.

بازاریابی ویروسی یکی از روش های بازاریابی است که برای شما ارزان و با صرفه و برای مشتریانتان متنوع و جذاب می باشد. این روش بازاریابی همان روش قدیمی و معروف Word-of-mouth Marketing  می باشد، بنحوی که سرویس های خوب از طریق مردم دهان به دهان می گردد و باعث می شود که یک سرویس و یا شرکت از این طریق بر تعداد مشتریان خود بیافزاید.در بازاریابی ویروسی، شما با استفاده از ارتباطات میان مشتریان، پیام خود را به دیگران ارسال می نمایید. با توجه به جایگاه ویژه ای که این نوع تبلیغ در سالیان طولانی در استراتژی های مارکتینگ داشته است، شما نمی توانید نسبت به آن بی اعتنا باشید.

بازاریابی زنجیره ای:

یکی از روش های بازاریابی قدرتمند بر روی اینترنت، مارکتینگ زنجیره ای می باشد.این روش بازاریابی با ایجاد لینک های متعدد از صدها وب سایت به وب سایت شما در حقیقت به شما این امکان را می دهد که مردم را از بخش های مختلف دنیای مجازی بر اساس نیازهایشان و خدماتی که شما بر روی وب سایت خود ارائه می کنید، راهنمایی کند.
مهمترین نکته دراین روش این است که بر خلاف دیگر روش های بازاریابی اینترنتی، شما فقط زمانی پول پرداخت می کنید که به نتیجه مورد نظرتان دست پیدا کنید. این دقیقا به این معنی است که شما هیچ چیزی را از دست نمی دهید، صدها بازاریاب دارید بدون آنکه پولی به عنوان پیش پرداخت به آنها بپردازید. موفقیت در این روش، نیازمند طراحی هوشمندانه پوسته بیرونی و مدیریت صحیح در هسته داخلی می باشد.

بازاریابی الکترونیکی (Electronic marketing):

تبادل نامه های الکترونیک یا ایمیل مارکتینگ متداولترین فعالیت در اینترنت می باشد. ارسال نامه های پست الکترونیک سریعترین راه برای ایجاد ارتباط می باشد. کمتر رسانه ای به سرعت ارسال ایمیل بوده و قابلیت رقابت با آن را دارد. امروزه در دنیا ارسال این نامه ها به عنوان سریعترین راه برای ارتباط با مشتری می باشد. ارسال خبرنامه های اینترنتی یکی از متداولترین راه های ایمیل مارکتینگ بوده و می باشد که با توجه به هزینه کم نسبت به سایر روش های بازاریابی اینترنتی مناسب می باشد.

بازاریابی هدفمند(Targeted marketing)  :

مارکتینگ هدفمند از رویکردهای دنیای امروز می باشد. در مارکتینگ هدفمند قسمت خاصی از مصرف کننده به عنوان مصرف کننده مورد نظر و نیازهای آنها به طور کامل و دقیق مورد بررسی قرار می گیرد. سپس با استفاده از ابزارهای مارکتینگ برای این مصرف کنندگان و جذب آنها اقدامات مارکتینگ صورت می گیرد. به عبارت دیگر ابتدا بازار هدف انتخاب می شود و سپس برای انجام مارکتینگ اقدام می گردد.مشخص نمودن بازار هدف اولین گامی است که شما در این زمینه بر می دارید. شناخت نوع تجارت، رقبا و مصرف کننده هدف کمک زیادی به شما می نماید.

بازاریابی صنعتی: (industrial Marketing)

مارکتینگ صنعتی که از آن تحت عنوان B2B marketing هم نام‌برده می‌شود، شامل فروش محصول یا خدمات یک شرکت به شرکت دیگر می‌شود. تکنیک‌های بازاریابی صنعتی بر اساس تکنیک‌های مشابه بازاریابی مصرفی شکل‌ گرفته‌اند، اما به شیوه‌ای منحصربه ‌فرد اجرا می‌شوند.در حالیکه یک مصرف ‌کننده، محصولات مختلف را نه تنها بر اساس قیمت آنها بلکه بر اساس محبوبیت، موقعیت آن در بازار و دیگر محرک‌های احساسی خریداری می‌کند، خریداران صنعتی تنها بر اساس قیمت و سود بالقوه آنها اقدام به خرید محصول می‌کنند.

بازاریابی مصرفی (Consumer Marketing ) :

آشنایی با تعریف مارکتینگ مصرفی و بهره مندی از آن می تواند در زمینه افزایش فروش موثر باشد.از جمله بهترین روش هایی که می تواند ارتباط بین تولید کنندگان را با مصرف کنندگان فراهم آورد انجام بازاریابی مصرفی می باشد. این امر به دلیل مزایایی که دارا می باشد بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. از همین رو بازاریاب با ارتباط مستقیمی که با مصرف کنندگان یک محصول دارد می تواند اقدام به معرفی و ارائه یک کالا نماید که در نتیجه این امر شرایط لازم در زمینه افزایش فروش و جذب مشتری فراهم می شود.

بازاریابی چند سطحی (Multi-level marketing) :

مارکتینگ چند سطحی تقریباً قدمتی ۵۰ ساله دارد و به معنی خرید مستقیم محصولات از یک شرکت یا کمپانی بدون وجود واسطه‌های تجاری‌ است درحالی که تبلیغات و معرفی محصولات، توسط خود مشتریان انجام می ‌شود و ممکن است که بابت آن پورسانت بگیرند. در واقع در این روش چند لایه متعدد از افراد، بازاریابی یک محصول را برای رساندن آن به مصرف کننده بر عهده دارند. بازاریابی شبکه‌ای، کار بسیار سختی است و اصلاً نباید آن را به عنوان یک مدل کسب و کار که با آن می شود یک شبه میلیاردر شد برخورد کرد.

بازاریابی پارتیزانی (Partisan Marketing) :

روشی نامنظم و نامتعارف در انجام فعالیت‌های تبلیغی بر مبنای یک بودجه بسیار کم است. چنین تبلیغاتی گاه به گونه‌ای طرح می‌شود که مخاطب حتی از وجود آنها بی اطلاع است و شاید بتوان گفت این روش بازاریابی از روش های بازاریابی پنهان یا مارکتینگ مبتنی بر هیاهو است. در واقع بازاریابی پارتیزانی نوعی مارکتینگ نامنظم برای کسب حداکثر نتایج با بکارگیری حداقل منابع است و نیاز به ابتکار و نوآوری، شکستن قوانین و جستجوی راهکارهای بدیل برای روش های بازاریابی سنتی است. این نوع از مارکتینگ کسب و کارهای کوچک را هدف خود قرار می دهد.

بازاریابی سنتی (Traditional Marketing ) :

روند کار در بازاریابی سنتی از طریق فروش ، پاسخ به پیشنهادات ، وب سایت و یا موجودی انبار ارزیابی می شود. بازاریابی سنتی بر این باور است که فروش پایان بازاریابی است این در حال است که در این روش تمام تلاش خود را برای فروش انجام می دهند.

بازاریابی عصبی (Neurological marketing) :

بازریابی عصبی یکی از حوزه های جدید در بازاریابی است که از تکنولوژی های پزشکی مانند عکسبرداری مغزی (FMRI) برای مطالعه بر روی واکنش مغز به محرک های بازاریابی، استفاده می کند. محققان از عکسبرداری مغزی استفاده می کنند تا دلیل و چگونگی تصمیم مشتریان در مورد محرک ها را بفهمند و بدانند کدوم قسمت مغز آنها را تحریک به اقدام مورد نظر خود می کند.

در گذشته و قبل از ظهور بازاریابی محتوا و شبکه اجتماعی، ممکن بود شرکت بودجه تبلیغات را افزایش دهد مثلا استفاده از لوگوی برند در روی بلیبورد ها , اتوبوس ها و …، یا شرکت به عنوان حامی رویداد از یک رویداد حمایت می کرد، اما در دنیای امروز، بهترین گزینه برای بازاریابان کمترین هزینه و بیشترین نتجیه است.امروزه در تحلیل های بازاریابی از بازاریابی عصبی استفاده می شود تا ترجیحات مصرف کننده درست تشخیص داده شود. چراکه افراد در بیشتر مواقع به سوالاتی که از آنها می شود درست پاسخ نمی دهند، و به این صورت بازاریابان با تمایلات درونی مشتریان آشنا می شوند و سعی می کنند آنها را به کار بگیرند.

بازاریابی عصبی به بازاریابان می گوید، مخاطبان در مقابل رنگی خاص یا مدلی از بسته بندی و صدای محصول در تبلیغ یا هنگام استفاده از آن چه عکس العملی نشان خواهند داد.به صورت کلی، بازاریابی عصبی همچنین شامل استفاده از علوم اعصاب در تحقیقات بازاریابی می شود، به این صورت که بررسی می کنند کدام محرک ها منجر به نوع خاصی از عملکرد در بین مشتریان می شود. و سپس سعی می کنند این محرک ها را به کار ببندند تا نتیجه ی مورد نظر برای کمپین بازاریابی حاصل شود. گزارش هایی که از بازاریابی عصبی به دست می آید می تواند برای طراحی نقشه سفر مشتری ایده های کاربردی و خوبی به شما بدهد.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعیSocial Media Marketing) ) :

در دنیای دیجیتالی امروزی، شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی را در بازاریابی کسب و کارهای مختلف بازی می‌کنند و اهمیت آن‌ها در ایجاد یک استراتژی بازاریابی مناسب بر کسی پوشیده نیست. با این وجود، نکته اساسی در بهره‌گیری صحیح از شبکه‌های اجتماعی، شناخت کافی ورودی‌ها و خروجی‌های بازاریابی در این روش است.

در بازاریابی شبکه‌های اجتماعیمحصولات و خدمات شما را بیش از بیش در معرض دید کاربران قرار می‌دهد و امکان برقراری ارتباط نزدیک با مشتریان را برایتان فراهم می‌کند. در این روش تعامل، شما می‌توانید بازخوردهای ارزشمند مشتریان خود را دریافت کنید و با استفاده از اطلاعات به دست آمده، کیفیت خدمات و محصولات و همچنین نحوه ارائه آن‌ها را بهبود بخشید.

تمام اقداماتی که به منظور افزایش ترافیک یا مبادلات تجاری در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شوند، در حوزه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند. برای بهره‌گیری از این نوع بازاریابی می‌توانید فعالیت‌های تجاری خود را در پلتفرم‌هایی نظیر فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب یا لینکدین بیشتر کنید. استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوای باکیفیت، سرعت رشد و موفقیت کسب و کار شما را افزایش خواهد داد. اغلب شرکت‌ها علاقه زیادی به استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی دارند اما آن‌هایی که دارای مدل کسب و کار «شرکت به مشتری» (Business to Consumer) یا اصطلاحاً «B2C» هستند، بیشترین بهره را از این روش می‌برند. شرکت‌هایی با مدل کسب و کار B2C، محصولات یا خدمات خود را بدون هیچ واسطه‌ای به دست مشتری نهایی یا هدف می‌رسانند.

یکی از نکات اساسی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، دقت بر روی موضوعاتی است که کاربران در مورد آن‌ها گفت و گو می‌کنند. شما باید به نظرات مخاطبان گوش دهید، در بحث‌ها شرکت کنید و با استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، میزان جذابیت هر مطلب را بر اساس تعداد لایک و به اشتراک‌گذاری آن مورد ارزیابی قرار دهید. به اشتراک‌گذاری مطالب از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه این کار به نوعی یک تبلیغ رایگان برای کسب و کار شما محسوب می‌شود. از این‌رو، محتوایی را تولید کنید که میزان به اشتراک‌گذاری آن بالا باشد.

بازاریابی محتوا ( Content Marketing) :

روشی است که در آن شما می‌توانید با تولید محتوای باکیفیت برای کاربران خود، فروش بیشتری را به دست آورید. محتوای مورد نظر را می‌توان در هر پلتفرم اینترنتی ایجاد کرد. ارسال پیام در توییتر، آپلود ویدیو در یوتیوب و نوشتن مطالب مختلف در وب‌سایت، از مصادیق بازاریابی محتوا هستند. این روش دارای کارایی بسیار خوبی است چراکه محتوای شما را با روش‌های دیگری از قبیل بازاریابی سئو و شبکه‌های اجتماعی ادغام می‌کند و در نتیجه، بهره‌وری کار افزایش می‌یابد.

برای اجرای صحیح بازاریابی محتوا، توجه به چند نکته ضروری است. پیش از تولید محتوا حتماً کاربران نهایی خود را در نظر بگیرید. به این منظور باید نوع مخاطبان و علایق آن‌ها را شناسایی کنید. این مسئله، حوزه موضوعات انتخابی را برایتان مشخص خواهد کرد. به علاوه، زبان و اصطلاحات مورد استفاده مخاطبان خود را در هنگام جستجوهای اینترنتی مد نظر داشته باشید. استفاده از این اطلاعات و به کارگیری کلمات کلیدی مناسب، سئوی شما را بهبود می‌بخشد.

توجه داشته باشید که باید محتوای تولیدی خود را در تمام پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این کار، میزان بازدید و بازخوردها را به حداکثر می‌رساند. بازاریابی محتوا، یک فعالیت مداوم محسوب می‌شود. این روش، رابطه مستقیمی با فروش ندارد بلکه هدف اصلی آن، تعامل و آموزش به مشتریان به منظور ایجاد اعتماد، شناخت و ارزش برند است. از تولید محتوی نامربوط و غیرضروری خودداری کنید. به دنبال مطالبی باشید که کاربران را به طور همیشگی با خود درگیر می‌کنند. با ایجاد محتوای باکیفیت و مرتبط با کسب و کار خود می‌توانید سئوی وب‌سایتتان را بهبود بخشید. استفاده از مطالب موجود در وبلاگ‌های دیگر و ایجاد «بک‌لینک» (Backlink) نیز روش خوبی برای افزایش ترافیک سایت است.

بازاریابی پورسانتی (Affiliate Marketing) :

یا همکاری در فروش، روشی است که در آن به ازای جذب هر مشتری، مبلغی به فرد جذب‌کننده پرداخت می‌شود. این نوع بازاریابی مانند استخدام کارمند برای فروش محصولات یا خدمات یک شرکت و پرداخت پورسانت به ازای هر فروش است. در بازاریابی پورسانتی، تنها برای فروش‌های صورت گرفته پول پرداخت می‌شود و هیچ‌گونه پیش پرداختی به فرد تبلیغ‌کننده تعلق نمی‌گیرد. بسیاری از وبلاگ نویسان یا وب‌سایت‌های فروش اینترنتی از این نوع بازاریابی استفاده می‌کنند.

نکته قابل توجه در بازاریابی پورسانتی این است که باید پیش از جذب افراد قوانین و مقررات مشخصی را بین طرفین مشخص کنید. فروشندگان، معرف برند شما هستند و همیشه باید شعار برندتان را به گوش مشتریان برسانند. از این‌رو، کلمات بخصوصی که می‌خواهید فروشندگان از آن‌ها استفاده کنند را در اختیارشان قرار دهید. به علاوه، حتماً باید یک قرارداد کاری نیز برای افراد علاقه‌مند به همکاری در فروش تهیه کنید.

بازاریابی تأثیرگذار: (Influencer Marketing)

یکی از جدیدترین روش‌های بازاریابی دیجیتال، است. در این روش، از افراد مشهور یا دارای دنبال کننده‌های زیاد در شبکه‌های مجازی برای جذب کاربران بیشتر و بهبود فروش محصولات استفاده می‌شود. بازاریابی تأثیرگذار، در کانال‌های شبکه‌های مجازی (اینستاگرام، تلگرام و غیره) از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. به عنوان مثال، شرکت‌های مختلف با استخدام کاربران پرطرفدار و مشهور اینستاگرام، از آن‌ها می‌خواهند که با ارسال چند تصویر، محصولات یا خدمات مشخصی را تبلیغ کنند.

در برخی از مواقع، شرکت‌ها کنترل حساب‌های کاربری خود در فضای مجازی را برای یک مدت مشخص (معمولاً یک روز) به افراد تأثیرگذار می‌سپارند. این افراد، نظر کاربران را به کانال‌های شما در شبکه‌های اجتماعی جلب می‌کنند. در نتیجه، تعداد دنبال کننده‌های جدید و بازدید کانال‌ها افزایش می‌یابد. توجه کنید که همیشه باید پیش از انتخاب یک فرد تأثیرگذار و شروع همکاری، به خوبی تحقیق کافی را انجام دهید. شما می‌توانید با استفاده از «Google Analytics» از صحت تعداد دنبال کننده‌های فرد مورد نظر و جعلی نبودن حساب‌های کاربری او اطمینان حاصل کنید.

در اینفلوئنسر مارکتینگ افرادی را پیدا می کنیم که متانسب با کسب و کار ما باشند و کاربران زیادی آنها را دنبال می کنند. به آنها می گوییم که مارا به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تبلیغ کنند.

متاسفانه در کشور ما در حال حاضر فقط از اینستاگرام استفاده می شود و دیگر رسانه های اجتماعی به علت وجود فیلترینگ قابل استفاده نیستند.

 

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing):

 اطلاعاتی از قبیل معرفی محصولات، خدمات و تغییرات اخیر هر یک از آن‌ها، در بازه‌های زمانی مشخص توسط ایمیل برای مشترکین ارسال می‌شود. این روش بر خلاف روش‌های دیگر بازاریابی دیجیتال، بر پایه ایجاد یک رابطه مخصوص بین مشتری و شرکت است. ارسال ایمیل‌های به‌روزرسانی، باعث فراهم کردن ارزش برای مشتریان و کسب اعتماد و وفاداری بیشتر آن‌ها به برند می‌شود.

بهترین نتیجه در بازاریابی ایمیلی زمانی به دست می‌آید که شما مشترکین خود را نه با پرداخت پول بلکه از طریق تولید محتوای مناسب و اعتمادسازی برند جذب کرده باشید. این روش بازاریابی نقش مهمی را در افزایش فروش محصولات و خدمات بازی می‌کنند زیرا کاربرانی که فرم‌های ثبت نام در اشتراک ایمیلی را پر می‌کنند، به احتمال زیاد همان مشتریان فعال شما خواهند بود.

تبلیغات بنری در سایت های پر بازدید

اگر شما توسط بهترین و پر مخاطب ترین سایت ها معرفی شوید بسیار عالی است. برای این منظور می توانید از تبلیغات بنری استفاده کنید. شرکت های مختلفی در ایران اینکار را به بهترین شکل برای شما انجام می دهند، از صباویژن بگیرید تا سایت هایی مثل کلیک و ای نتورک. شما می توانید با ایجاد کمپین بنری در این سایتها به معرفی خدمات و محصولات خود بپردازید و کاربران زیادی را جذب کنید. البته لازم به ذکر است که این تبلیغات بیشتر جنبه برند سازی دارد و در طولانی مدت و طی استمرار مداوم افزایش فروش را برای شما به همراه خواهد داشت.

در حال حاضر تبلیغات بنری بیشتر برای معرفی کمپین ها استفاده می شود. برای گرفتن نهایت نتیجه از این نوع تبلیغات باید لندینگ پیچ یا همان صفحه فرود مناسبی برای جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری تبدیل کرد. در این صفحات باید با دادن پیشنهاداتی حتما ایمیل یا شماره همراه مخاطب گرفته شود تا در آینده با ایمیل مارکتینگ و پیامک با وی در ارتباط بود تا این ارتباط منجر به فروش شود.

همانطور که در بالا گفتیم از ایمیل مارکتینگ و SMS مارکتینگ برای ارتباط با مخاطبانی که با ما کمی آشنا شده اند استفاده می کنیم. استفاده از این دو ابزار برای تبلیغاتی که منجر به معرفی ما به افرادی شود که از ما شناختی ندارند منجر به شکست می شود.

این دو ابزار را باید برای ارتباط با کاربرانی استفاده کنید که اطلاعات تماس خود را با میل خود نزد شما داده اند تا از خبرهای برند شما در آینده باخبر شوند.

یکی دیگر از تبلیغات بنری که این روزها خوب جواب داده تبلیغات همسان است. در این نوع تبلیغات بهترین مطلب شما در سایت که مانند یک خبر است و قابلیت تبدیل بازدیدکننده به مشتری را دارد، در زیر پست های سایت های پربازدید به عنوان پیشنهاد مطالعه داده می شود و فقط در ازای کلیک مخاطبان روی آن از شارژ شما کم می شود که این عالی است. پس اگر برای افزایش فروش قصد دارید تبلیغات بنری راه بیاندازید پیشنهاد ما استفاده از کمپین های تبلیغات همسان است.

 

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی یا رپرتاژ خبری به منظور خبرسازی در سایت های خبری و مجله های پر بازدید انجام می شود. مثلا فرض کنید هم زمان ۱۰ سایت خبری مشهور ایران راجع به برند شما صحبت کنند و در خبر خود به شما لینک هم بدهند. سیل عظیمی از کاربران اینترنتی به سایت شما سرازیر می شوند. اینکار روی سئوی سایت شما نیز تاثیر مثبت می گذارد.

امروزه یکی از بهترین و پر استفاده ترین روش های دیجیتال مارکتینگ استفاده از رپرتاژ خبری است.

 

جمع بندی: در دنیای امروز که همه چیز مجازی شده‌است و کارکردهای اینترنت در زندگی مردم روز به روز در حال افزایش است، برای داشتن یک کسب و کار پر رونق حتما واجب است که شما از فضای اینترنت به طور بهینه استفاده کنید. همچنین لازم است که روش‌های کاربردی بازاریابی اینترنتی را بشناسید و بهترین روش‌ها را با توجه به نوع کارتان انتخاب کنید. شما می‌توانید از روش‌هایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد مثل استفاده از شبکه‌های اجتماعی یا پست‌الکترونیکی یا بهتر کردن محتوایتان و سایر روش‌های اینترنتی‌ای که به فراخور هدفتان می‌توانید به کار بگیرید، برای بهتر کردن کسب و کارتان استفاده کنید. به این ترتیب شرکت شما در مارکت، اعتبار بیش‌تری کسب می‌کند و در اصطلاح تبدیل به برند می‌شود. پس اگر بازاریابی اینترنتیِ حساب شده‌ای داشته باشید قطعا نتایج شگفت‌انگیزی خواهید گرفت.

 

برترین تکنیک های بازاریابی برترین تکنیک های بازاریابی برترین تکنیک های بازاریابی برترین تکنیک های بازاریابی برترین تکنیک های بازاریابی
تا کنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است.شما اولین نفر باشید.

ارسال دیدگاه